A számomra már évek óta inaktívnak számító Another Way a napokban jelentkezett be végre egy új dallal a májusban megjelenő új lemezükről, ami kellőképp meglepett, hisz az egykor egyik legaktívabban koncertező banda az utóbbi években szinte az egyik pillanatról a másikra vedlett át haldokló állatba, hogy aztán most felfrissülve és új erővel újra betörjön a magyar punkba. Az új lemez apropóján késztetést éreztem arra, hogy faggassam kicsit Gidát a zenekarról.
1. Te Gida, ha jól tudom, egy ideig azért volt inaktív a banda, mert a gitárosotok, Tomi nem volt itthon, aztán mikor hazajött, be is jelentettétek, hogy dolgoztok új lemezen, sőt, múltév szeptemberben még azt is mondtátok, hogy mentek is stúdióba már, mégis semmit sem lehetett hallani rólatok, egészen tegnapig, amikor is kiraktátok ezt az előzetest.
Mi történt eddig, miért volt pontosan inaktív, vagy inkább felhalott a zenekar, és miért húzódott el ennyire a stúdió?
Gida: Helló Gabi! Igen nem volt itthon párszor féléveket Tomi... Kapott pár ösztöndíjas lehetőséget és azokat ki is használta. Addig a Máté vette át a gitáros posztot és hárman toltuk a bulikat és egy kisebb turnét a Yack zenekarral és egy másikat a török Sakatat és a cseh Onanizer bandával. Ezek közül a Yack-el való közös portya volt a legjobb és élmény. De ahogy Tomi visszajött azonnal beállt és zúzott. Kevesebbet akartunk koncertezni mert közbe jött egy csomó más minden mindenkinek. Háttérbe szorult a zenekar, de mindig ott lebegett a szemünk előtt és forrt a düh. Gyakorlatilag a tavalyi Magrudergrind-os buli után leálltunk a koncertekkel és inkább próbáltunk. Talán 2 buli ha volt….és azok sem tetszettek. Tudtam, hogy valamerre el kell mozduljon az A.W. újra…
A lemez zenei anyagát még ősszel vettük fel,ha jól emlékszem és októberben be is fejeztük. A legnagyobb problémát a szövegek és az ének további alakulása jelentette. Máté nagyon jó szövegeket ír, de ide nem azok kellettek. Az ének stílusa amit mostanában tolt sem jött be. Ide keserűség, düh, társadalomkritika kell egyszerűen. Már sokkal hamarabb be tudtuk volna fejezni ha nincs görcsölés és ha mindenki tudja mit is akar és mi a koncepciója a lemezzel kapcsolatban.
2. Visszaalakultatok trióvá. Bár Máté az egyik legenergikusabb frontember, akivel valaha találkoztam, számomra mégis ez a hármasfogat a klasszikus AW felállás, persze én elfogult vagyok, hisz akkoriban relatíve sokat koncerteztünk együtt, és pont abban az időben jött ki a Békés Idő is, ami számomra eléggé reformszerűen hatott, hogy hogyan is gondolkozzak a punkról és zenéről. Hogy-hogy emelett a felállás mellett döntöttetek?
Gida: Igen. Újra hárman nyomjuk. Nehéz erről beszélni, mert én bírom a Mátét és semmi rosszat nem akarok és tudok róla mondani. Ő mást akart mint mi. Még elkezdtük együtt felvenni az éneket, de nem úgy sikerült ahogy azt szerettük volna. Úgy éreztük, hogy neki fontosabb a másik zenekara és nem fordít már elegendő energiát a lemezbe és a zenekarra. Ahogy mondtam, a szövegei és az énekstílusa is eltért attól az úttól amin haladni akar az A.W.. Nem tudom, nekem a koncertek sem jöttek már így be. Valami hiányzott Mátéból ami megvolt benne régebben. Sok sikert kívánunk neki a jövőben és továbbra is haverok vagyunk remélem.
Azok a közös koncertek faszák voltak! Főleg a Mátranovákos koncert. Azóta sem voltam sajnos még a Mátra közelében sem. Pedig meg akarom hódítani! Na meg a vonatozás Salgótarjánig is egy élmény és kaland. A szatír a hatvani vasútállomáson…kemény arc volt, hogy rohadna meg.
3. Mit várhatunk az új anyagtól? Az előzetes számomra az első két lemez elemi dühjét vetíti ki, persze hozva a szokott tempót. Te hogy látod így a stúdiós munkák végén az anyagot, meg vagy vele elégedve? Persze tudom ez hülye kérdés, de engem az ilyen hülyeségek nagyon izgatnak, na!
Gida: Igen, nekem is az első kettő anyagot idézi fel. Valahogyan nem volt semmiféle szempont és meghatározott vonal amit követni szerettünk volna. Elkezdtünk a dalokat írni és addig fel sem tűnt, hogy ez az egész mennyire retró A.W. . A zenekar életében az eddigi legjobb stúdió munka volt. Gyulán vettük fel egy régi ismerősnél, Siminél a No Silence Sound Stúdióban. Tök fiatal a srác és iszonyat profin tolja ezt a hangmérnökösdit. Mivel Ő is zenél és nem állnak távol tőle a brutál zenék tökéletesen tudta mi kell ennek a tetű anyagnak. Volt régebben néhány nagyon kényelmetlen és rossz stúdiózás Békéscsabán. De akkor csak az volt és muszáj volt oda menni. Tök unott hangmérnök, aki alapból egy rakás szarnak tartja az ilyen zenét és állandóan grimaszolt meg fintorgott és fingott a csávó. Remélem soha nem hozz össze a sors vele!
Az új lemez hatását nehéz lenne így megmondani. Remélem azért be fog jönni pár embernek és a szövegek is. Még most is olyan izgi felvenni egy anyagot és elmondani benne ami foglalkoztat.
Én egyik cuccunkal sem vagyok teljesen elégedett, sőt. De ez az utóbbi már lehet hogy előidéz egy pici elégedettséget. De az majd kiderül ha pár hónap múlva meghallgatom.
4. Ki csinálta a borítót? Teljesen saját munka, nem stock fotóból lett készítve? Tetszik, hogy most is, mint ahogy eddigi lemezeiteken, valami teljesen nyugodt és letisztult formával jöttök elő, ami egy nagyon erős és jól átgondolt kontrasztot ad a zene és a grafika között. Ez koncepció amit követtek, vagy egyszerűen csak így jön össze?
Gida: A borítót Tomi csinálta mint ahogyan eddig is. Azt hogy honnan szedte nem tudom sajnos. Igazából engem is meglepett. Emlékszem amikor befejeztük az anyagot és jöttünk haza a stúdióból már sötét volt és egy rókát láttunk az úton átszaladni. A szemei villágítottak és gyönyörű volt! Itt elég gyakran lehet rókát látni. Van, amikor megyünk hajnalban dolgozni bringával és találkozunk egy-két róka komával. Egyszer még egy borzzal is összefutottunk. Jó nagy volt. Meg is ijedtem amikor kijött a bringaútra és futott előttem. Semmit nem mondott, csak intett és úgy csattogtak a karmai. Kissé elkanyarodtam a témától. De még rengeteg ilyen sztorim lenne, hehe.
Tomi mindig törekedett szerintem a letisztultabb grafikákhoz. Semmit nem szeret összecsapni gyorsan, néha sürgetni kell.
5. Várható, hogy újra aktívan fogtok koncertezni? Vagy mik a tervek a közeljövőre, pár buli aztán pihi egy új lemezig, eu turné, vagy bármi más?
Gida: Igen, lesznek bulik de nem sok. Nem is érnénk rá annyira. Mindenkinek kialakult az kis magánszférája és arra is kell időt szentelni. De szeretnénk havi egy bulit legalább és egy kisebb turnét majd valamikor. Mert van mondanivalója az A.W.-nak és éhesek vagyunk.Nem akarunk eltűnni megint ennyi időre. Na meg néhány új dalt írni.
6. Mi az, amit az Another Way mondott még Másik Oldal néven, és mi az, amit most 2013-ban mond? Mit mondanátok egymásnak, ha egy téridő kapun át sikerülne találkoznotok?
Gida: Huh,én túl negatív arc vagyok és csak azt mondta,hogy emberek itt minden egy rakás szar és kurva sok a tetű figura és ez nem fog megváltozni. A 10 év igazolt ebben a hitben. Hiszen semmi nem lett jobb a világban. A gyomrom kifordul néha az egésztől ami itt van és hogy mennyire irdatlan mennyiségű faszkalap van mindenhol. A hiszékenység és butaság elembertelenedés.
Szóval ha találkoznák a téridő kapun csak annyit tudnék mondani,hogy minden a régi.
Köszönöm az interjút és, hogy időt szántál ránk!
Követni/olvasni:
https://www.facebook.com/anotherway666
Letölteni:
http://www.myspace.com/anotherway666/blog/536573435
Koncertre elmenni:
![]() |
https://www.facebook.com/events/466537850073747/
https://www.facebook.com/events/466537850073747/
https://www.facebook.com/events/466537850073747/











A Gyalázatra mindig is az volt a jellemző, hogy nem tököltek, sosem volt náluk mellébeszéd, ahogy kell egy crust/grind bandánál. Mikor Dénes énekelt benne, akkor is nagyon tetszett, párszor játszottunk is velük együtt, de Mihály is teljesen jó frontember egyébként. Az idei lemezük is természetesen 100%-ig a régivonalas, gyors, erőteljes crust/grind/d-beat őrület. Erről van szó! Simán lehetnének egy '80-as évek beli crust banda is, egyáltalán nem lógnának ki a sorból sem zeneileg, sem szövegileg. A riffek jó sötétek amúgy, de ilyen punkosan sötétek blast beat-tel meg d-beat-tel megfejelve.. Abszolút beléjük lehet mélyülni. Legjobban a zenéjüket az Anti-Cimex-hez, Discharge-hoz, Disclose-hoz, Mob 47-hez, Totalitär-hoz és a Driller Killer-hez tudnám hasonlítani. Most hirtelen ez a pár példa jutott eszembe. Amikor hallgatom ezt a 4 számos lemezt rendesen bepörgök meg így visz magával, és az jó, ha magával tud ragadni a zene. Aki szereti a régi vonalas d-beat-et/tökös crüst/grind-ot, az mindenképpen szedje le ezt a lemezt, ha esetleg még nem tette volna meg, nem fog csalódni az tuti.
Kicsit hálátlan dolog egy olyan zenekarról kritikát írni, amelyik a legkevésbé sem számol azzal, hogy egyszer valaki bármit is ír róluk. A legelső koncertem annak idején egy vidéki tehetségkutatón volt, ahol az utolsó fellépő a helyi punk zenekar volt, akik a műsoruk végén hozzátették, hogy köszönik a zsűrinek, hogy végigülték a koncertjüket, de ők maguk is tisztában vannak vele, hogy értékelhetetlen volt a produkciójuk, szóval felesleges pontozni őket. Hát valami ilyen hozzáállást sugall a számomra teljesen ismeretlen Egyoldalú Randevú ars poeticája is: „vállalhatatlan punk zene, először féltünk, hogy nem lesz elég szar, de elég szar lett.” Ez a szlogen egyébként hibátlan. Ugyanakkor a szarnak is vannak dimenziói, melyik részébe tartozik hát a Randevú? A műfaj ismét vicces szövegű punk, van stílusparódia (hardcore és rockballada), önfeldolgozás, fenékszex. Az oldalukon linkeltek amúgy Kegyelemkettest, nekem gyanús, hogy akár valami tagegyezés is lehet a kettő között (bár aztán lehet, hogy csak az inspiráció jött onnan…), mindenesetre ízre kicsit hasonló a Randevú. A szövegek azért szórakoztatóbbak és elmésebbek, bár egy-két helyen fárasztóak. Egyelőre az Egyoldalú Randevút sem fenyegeti a veszély, hogy újra és újra meghallgatom, ugyanakkor eseti szórakozásnak nem rossz. Ha nem akarnak többet nyújtani, akkor jó úton járnak.
Többször is bizonyította rátermettségét nálam a banda, hol koncerten, hol a múltévben megjelent demójukkal, most sem történt ez másként a legutóbb kiadott lemezükkel, ahol javították a demó hangzásbeli hiányosságait pár dalt újra felvéve, és fokozták az egészet új számok hozatalával. Az eredmény? Mondanom sem kell, pazar. Bár a borító végtelenül egyszerű stílusa elsőre fura képet vágott az arcomra, így sokadszorra ránézve mégis tökre szerethető az egész, hisz én amúgy is pártolom azt, mikor a vizualitás és maga a zene valamiféle kontrasztban van egymással, ezt amúgy itthon az Another Way szereti alkalmazni (és teszi azt egy elég magas szinten).

Jó ideje meghallgatható és hamarosan letölthetővé is válik az új Fuseism EP, ami már a harmadik kétszámos anyaga a zenekarnak. Ez a kétszámos rendszer elég jól követhetővé teszi a Fuseism útját, ráadásul hangulatilag is eléggé elválnak egymástól az eddigi anyagok. Az új EP látszólag halad a megszokott úton – az ismerős gitárhangzással, kétségbeesett kiabálással, punk/shoegaze vonalon. A Downloading Is Freedomra már készült is egy videó, amin az ACTA-ellenes megmozdulásokat láthatjuk, ez a hagyományosabb Fuseism-dal a lemezen, ez akár az előző EP-n is lehetett volna. Elég hálás koncertdal és az üzenettel is nehéz nem egyetérteni. Azonban a címadó dal kicsit trükkösebb, elsőre ez nem nagyon tetszett – holott elég erős atmoszférája van a számnak, ha egyszer valami mocsárban fogok gázolni, valami ilyen háttérzenét kérnék hozzá. Nem az a fogós darab, mint mondjuk a He’s Dead Jim meg lassabb is, mint az eddigi számok voltak, de ez semmit nem von le az értékéből sőt. Egyszóval király cucc ez ismét, eddig (a demotape-t leszámítva, amit csak utólag hallottam és amúgy is csak demo) nem okozott csalódást a Fuseism, remélem hamar jön a következő is, lassacskán kijön egy nagylemeznyi mennyiségű dal az EP-kből.
Mielőtt meghallgattam volna ezt a lemezt igazából semmit nem is gondoltam róla, mert még nem láttam őket élőben, de persze leszedtem, mert kíváncsi voltam. Aztán pozitívan csalódtam, mert már az első számnál tudtam, hogy ez egy király lemez lesz. Nem szoktam ennyiből ilyeneket gondolni, de most valahogy mégis és be is jött. Mert az idei év egyik legjobb hazai punk rock lemeze ez, csak úgy megjegyzem. Érezhetőek az erős Hüsker Dü hatások, keverve a Descendents-szel. Pár riff meg tökre a Dag Nasty Can I Say lemezét juttatja eszembe, ami szintén nagyon jó, mondanom sem kell. Sőt, én úgy érzem, hogy a los angeles-i Youth Brigade-re is hajaz kicsit a Pay My Milk. A The Gárda Took My Baby Away-ért meg külön respekt. Szóval ez tényleg egy király, dallamos, ügyes, fülbemászó riffekkel tűzdelt lemez, ami pop-os is, de punkosan pop-os. Tökéletes bulizásra, deszkázásra vagy mondjuk léggitározással kísért sétálásra. Mondjuk a hangzás nekem túl letisztult, lehetne kicsit koszosabb, és ettől tökösebb is lenne, de ez a koszos hangzás már csak az én mániám egyébként. Remélem látom majd őket élőben is, és azt is remélem, hogy majd úgy is meg fognak győzni.
Hogy mi a jó a Lömbiheadben? Hát tuti nem a stúdiófelvételeik. A gond az, hogy most mégis arról, vagyis a legutóbbiról kéne értekezzek, de kicsit feleslegesnek érzem. De azért megpróbálok komolyabban hozzáálni ehhez a meglepően sokakat megosztó zenekarhoz. Hát amúgy erről is lehetne írni ódákat, hogy miért is oszt meg három egyszerű gyerek megjelenése egy egész színteret, de erről inkább majd talán máskor.
Ez az a lemez, amit valaki vagy utál vagy szeret vagy csak simán poénra vesz. Nekem tetszik ez az egyszerű minimalista stílus, amit amúgy lehet nagyon rosszul is csinálni persze, és akkor már nem tetszene, de a lényeg, hogy nekem most bejön ez a lemez. Szóval elég minimalisták a szövegek meg a zene sincs túl bonyolítva. De az egyszerű zene egyáltalán nem egyenlő azzal, hogy az rossz is legyen. Szóval hangzásra jó zajos, olyan, mintha egy garázsban vették volna fel. Keveredik a zenében a klasszikus punk rock lendülete, a proto-punk zajossága és nihilizmusa, és a rock n roll bugija. Szóval a Románia 2012-ben visszahozta a '70-es éveket. A „ne haragudj” című szám meg annyira energikus az erőteljes középtempójával, hogy tatárokat lehetne kergetni vele. A „no sexy” nyitó riffje, ami többször is előjön a számban, meg teljesen a proto-punkra emlékeztet. Egészen pontosan a Stooges-ra. Tényleg nagyon atom az a riff. Ez meg egy jó bemutatkozó lemez. Ha nem tetszene a Románia, akkor biztos vagyok benne, hogy legalább ennyi rosszat is tudtam volna írni, sőt még sokkal többet is, mert kritizálni mindig könnyebb.
Áh! Hogy lehet ennyire béna nevet kitalálni? Fucklikebunnies? Most komoly? Ne már!
Nagyon ígéretesen indul a lemez, egy borús screamo/emo-s riffel, ének nélkül. Aztán hirtelen átváltanak gyors fokozatba, énekkel. Ami egyszerre megütötte a fülemet az énekkel kapcsolatban, hogy nagyon hasonlít a Hold True énekesének a hangjára. A lemezen érződik, hogy a srácok nem vetik meg a melodic hardcore-t, a metalcore-t és a punk rock-ot sem. Vannak csordavokálos részek, amik viszont kicsit ilyen 90-es évek old school hardcore-ját juttatják eszembe. És az jó, mármint, hogy jönnek a különféle impulzusok a zenéből. Mondhatni változatos. Nagyon sok jó és technikás gitárral. Viszont amik kifejezetten nem tetszenek, azok az üvöltözés és éneklős részek váltogatása. Inkább maradjon csak az üvöltözés, mert az sokkal jobban áll nekik. Persze egy szóval nem mondom azt, hogy nem szeretem azt, mikor a zenében kiabálás/éneklés váltogatás van. Csak ezt nagyon kevés zenekar tudja jól csinálni. De tudok példát mondani. Ott van például a Breathe In, akik ezt (is) nagyon zseniálisan megoldották. És ezt csak a váltogatós részek miatt hoztam fel példának, nehogy valaki félre értse, mert a The Las Vegas Tragedy zenéje nem hasonlít a Breathe In-re, amúgy meg egy nagyon jó kis bemutatkozó ep ez és biztos vagyok abban, hogy Ádiék a következő lemezre már sokkal jobban fogják kezelni a dolgokat.
Megint egy debütáló anyag, ezúttal a Veszprém-Várpalota tengelyről. Sokat nem tudtam meg a srácokról a neten, azon felül, hogy szeretnek haloptikás bandafotókat csinálni magukról. A borítón egy igen hatásos kép egy szétvert toalettről (aha!), amúgy meg három dal, átlagosan kétpercesek. Az első hallgatásnál meglepően konstatáltam, hogy hiába várom a basszusgitár belépését, mert nincsen. Ezért sír az egyik szemem, mert nagyon hiányzik a dinamikához időnként a basszus (remélem csak a kényszer szülte ezt így). A másik viszont nevet, mert a számok elég erősek és az ékes magyar nyelven írt szövegek is nagyon tetszetősek. Nem tudom, mennyire van értelme a három számozott dalból kiemelni egyet is, mert elég egyenletes színvonalú a cucc, de a 3. tétel annyira megfogott, hogy hadd ajánljam külön! Valami távoli szellemi rokonságot érzek a formyfriends irányába a Less Than Zeroval kapcsolatban, akik Egerben és Pesten is játszanak szűkebb pátriájukon kívül a közeljövőben. Nagyon kíváncsi vagyok, mit produkálnak a srácok élőben és remélem, hogy mihamarabb horgásznak valahonnan egy basszusgitárost, a veszprémi basszerosok helyében versenyt futnék a srácok próbaterméig. Ha sok olyan fasza dalt és szöveget írnak, mint ami ezen az anyagon van, akkor nagyon fogjuk őket szeretni!
Mikor elsőnek hallgattam a lemezt, nagyon tetszett. Megfogott a ma már kissé elhanyagolt forma, amiben a srácok megzenésítik a saját punkjukat. Azt a punkot, amit ők szeretnek és próbálnak fejleszteni, és hogy őszinte legyek, az ilyet mindig tudom értékelni.

And now, I can’t really write anything, really, this is the punk film. Fucking yes it is Dude. This is the film. I don’t want to write that you are a loser, if you don’t watch it, but if you like punk or fugazi, or you just like to watch fucking good documentary films, then I think you could watch this.


.jpg)




The weird Master and the thief, recounting a civilian rich aristocratic group, which is so shameful, because of their sins.
So yeah, Suburbia, this is fuckin rocks dude.
Szóval van ez a pfa new dead project féle split. Azt hinné az ember, mi a fasz, két szám ennyi, de nem, a számok hosszúsága olyan, hogy kárpótol minket a kevés track-ért. A New Dead Project faszán játszik. A Pfa is. Király a lemez, jó is a borítója. Igaz ezektől a bandáktól Megszokhattuk azt, hogy rövidebb számokat játszanak, főleg a Pfa-tól, de nem bántam, hogy most több ideig játszanak, bírom amúgy is ezeknek a bandáknak a zenéjét, és hát tényleg nem árt a változatosság, főleg a mostani időkben. 7 perces számok, ami jók állnak ezeknek a bandáknak, végre egy olyan lemez, ami felülírja azt, hogy nem csak egy metal bandáknak lehet több mint 6 perces száma. Kíváncsi vagyok, biztos fura lenne amúgy élőbe hallgatni ilyen hosszúságú számokat tőlük, de ki tudja, majd koncerten kiderül. Remélem folytatják tovább a szórakozást, ami alatt azt értem, hogy egyre több lemezt adnak majd ki és koncertet adnak majd. Csak így tovább NDP és szuperhős shíva punk disznó (PFA).
A puritán kiállítású borító a pécsi Cvlt Of Grace debütáló anyagát takarja, amely kicsit több mint negyedórában tartalmaz 5 dalt. Az egyik koncertplakáton hardcore felirat szerepelt a nevük alatt, de hallhatóan a metált és a szkrímót sem vetik meg a srácok. Persze a hasonlítgatás és a műfaji problémák helyett érdemesebb az anyagra koncentrálni.
Még pár éve láttam a srácokat valami random balatoni koncerten, és már ott szembetűnt, hogy a banda próbálja magát komolyan venni. Komolyan venni, a legjobb értelemben, valami pluszt, valami gondolatot átnyújtani a koncertjeik alatt. Ezt azért szeretném kiemelni, mert az utóbbi években inkább volt jellemző a zenekarokra az üres, vagy éppen csak önsajnáltató mondanivaló, ez azonban itt szóba sem jöhet.






Tisztán a cél felé: Hát nekem ez nem tetszett, de azért nem, mert nem szeretem az olyan hc zenét, ami kb ugyanarról szól, mint a tipikus magyar hc punk kb 1990-ben, most ugyanaz a téma, csak 2011, vagy 2012-ben vagy 2013-ban.. erről a bandáról kéne írni, de inkább nem írok róla se jót se rosszat, nem fogok olyan lemezeket meghallgatni, amelyek nem tetszenek. Kb minden számnak belehallgattam az elejébe, és nekem ennyi elég volt. Van a Liberal Youtnak egy új anyaga, na az hardcore, az fasza.
Egy szörnyű lemezcímmel nehezíti meg az ismerkedést a viccespánkot játszó Kegyelemkettes, amit csak súlyosbít az aktuális Mohában megjelent közepesen vicces interjújuk. Viszont örömmel láttam, hogy a lemez végén egy QSS-feldolgozás van, így kiváncsi voltam, mit alkotnak a srácok. A hangzás tök jó, a zene értelemszerűen nincs túlbonyolítva, nyilván itt a fő nyomás a szövegen és az éneken van. Sajnos az első öt szám a nem nagyon működik (koncerten biztos jobban, de simán le lehetett volna hagyni innen), a poénok nem nagyon ülnek, vagy nincsenek (pl. a random „kurva anyád!” nem vicces már 2012-ben, szerintem). Ezen a többnyire 2 soros szövegek sem nagyon segítenek (kivétel a Hamutartó, ami jó), viszont a Rap c. daltól kezdve kicsit emelkedik a színvonal. A tematika elég aktuális (dubstep, csillámpóni, Hoffman Rózsa, Kovács Ákos), illetőleg a nők. A lemezzel az a gond, hogy sajnos nem nagyon tudom magamat rávenni, hogy újrahallgassam, illetve Burzsoá nyugdíjasok-jellegű szállóigék sem fognak származni ezekből a dalokból. Kicsit olyasmi érzésem van, mintha nagyon egy lendületből lett volna megírva a lemez Az EADA című dal talán a legerősebb, remélem inkább ezt a vonalat erőltetik a srácok a későbbiekben. Mert ebből simán lehet valami nagyon jó is, de ez most még így kevés.
Nagyon szeretem a Liberal Youth-ot. Jó oké, anno mikor megalapították, nem a legkirályabb nevet választották maguknak, de kit érdekel ez, mikor szinte mindegyik koncertjeiken bizonyítják, hogy ők azon kívül, hogy az egyik legkirályabb hardcore banda itthon, még ráadásként az egyik legőszintébb és vélemény formálóbb is?





